«Життєва школа», яка у майбутньому вплине на вибір дитини», – керівник проєкту «Офіс юного мера» Ріта Косяк 

Позашкільна освіта для дітей та юнацтва більш гнучка та адаптивна до вимог часу. Повномасштабна війна, розв’язана росією проти України, краде и розстрілює безтурботне дитинство нашої молоді. Діти формують свою систему цінностей, базуючись на страшному досвіді, на тих реаліях, в яких ворог нас змусив жити. Дякуючи ЗСУ, Київський Палац дітей та юнацтва має можливість повноцінно здійснювати позашкільну освіту для дітей та молоді, що проживає у столиці. Про перебіг реалізації проєкту «Офіс юного мера» – Ріта Косяк, заступник директора КПДЮ, керівник проєкту.

– Скажіть, будь ласка, яку мету Ви як керівник з реалізації проєкту “Офіс Юного мера” ставите перед собою? 

–  Моєю основною метою є мотивувати дітей брати участь у цьому проєкті. Мова йде про команди освітніх закладів різних рівнів , які будучи вмотивованими, хотітимуть змінювати Київ, щоб він був найкращим містом. Тобто, ми прагнемо, аби Київ з міста-фортеці перетворився на містокреативного простору для дітей, молоді та дорослих. Ми хочемо, аби столиця надихала й спонукала бути щасливими саме в цьому місті і ділитися щастям з іншими.

– Як виникла ідея такого проєкту для соціально активної молоді?

– Автором цієї ідеї є креативний продюсер КПДЮ Віктор Книш. Він поділився власною думкою, презентував основну ідею та зміст проєкту, і ми з командою дуже зацікавилися. Одностайно вирішили: “так, ми це зробимо”. Відразу ж, не роздумуючи, включилися і почали створювати дорожню карту по реалізації проєкту «Офіс юного мера».

На даному етапі ми досить успішно реалізуємо пілотний проєкт. Аналізуємо кожен етап, визначаємо слабкі та сильні сторони, робимо висновки, вивчаємо глобальні проблеми не тільки України, а й інших країн, аби у наступному сезоні ми працювали ще більш ефективно та масштабувались. 

– Учасники проєкту «Офіс юного мера» вперше взяли участь у виїзному навчально-тренінговому зборі . Чи виправдались Ваші очікування від цього збору?

– Найголовніше, щоб учасники, які об’єдналися в команди, повірили в себе, тому що знання, які вони отримають, знадобляться їм у реальному житті, а не тільки в проєкті. Ми зробили акценти на внутрішньому “Я”, на самореалізації і на об’єднанні однодумців навколо ідеї. Учасники отримали неймовірні практичні кейси, як правильно ставити мету, лобіювати інтереси, добиватися цілей,  а все решта залежить від них, від їхніх внутрішніх установок, інтелекту та навичок. Проєкт непростий, він вимагає досить багато зусиль, аби кожна команда отримала бажаний результат. Власне, цінність у шляху, який долають  учасники проекту разом зі своїми наставниками. Це і є «життєва школа», яка у майбутньому вплине і на вибір дитини, її готовність долати труднощі, йдучи до своєї мети. Учасники тренінгу згуртувались, отримали певні знання і, найголовніше, – незабутні позитивні емоції, які надихнуть їх на подальшу роботу у проєкті.

– У проєкті беруть участь 6 команд, які представили 6 ідей щодо створення креативних зон для Києва. Чи є у Вас свої фаворити?

– Ой, я, чесно кажучи, очікувала, що ідеї будуть більш дитячими. Але ті пропозиції, які були напрацьовані командами, взагалі перевернули всю мою уяву. Всі шість ідей настільки дорослі й настільки направлені саме на покращення добробуту киян, що це просто вражає. Починаючи від екології, від зеленої енергетики – до протидії боулінгу, а  це проблема усього світу, і всі над нею працюють. І дуже приємно, що наші діти такі дорослі, думають з перспективою на майбутнє і шукають партнерів або однодумців в Україні і закордоном. І не бояться. Найголовніше, озвучувати ці думки і включатися для того, щоб бути справжніми, активними учасниками, тими «агентами позитивних змін» свого життя і розбудови мирної України.

Всі ідеї чудові, і ми будемо намагатися реалізувати всі. Звичайно, це будуть перегони за ключі від Офісу, але будемо старатися знайти кожній команді спонсора або партнера для реалізації ідеї. 

– Чи вже є іноземні партнери, які зацікавлені у співпраці по проєкту? 

– Нещодавно у нас відбулась міжнародна конференція, під час якої ми спілкувались з експертами саме з тих напрямів і галузей, по яких запропоновані ідеї кожної команди. Ми почули їхню думку, рекомендації, тож розуміємо, де і як маємо просувати свої ідеї за кордоном, аби отримати партнерів. Ми працюємо в цьому напрямку, попереду – майже рік! 

– З якими труднощами ви стикнулися в реалізації проекту?

– Ви знаєте, труднощів, як таких, не було. Спочатку для участі у проєкті «Офіс юного мера» було зареєстровано дванадцять команд, але на даний момент залишилось шість. Про що це говорить? Лише про те, що команди, які залишили проєкт, налаштовані були на гру, а не на справжню роботу, щовимагає багато часу та зусиль. Тобто, з дистанції зійшли ті, хто не вірить у свої сили. Залишилось шість неймовірних команд, сильних та амбіційних, налаштованих на результат.

автор інтерв’ю: Владислава Павленко, вихованка Юн-пресу