Як молодь бачить своє майбутнє? Яким чином реалізувати практичний кейс розвитку нашої столиці? Який вплив матиме юний мер столиці? – про це та інше з креативним продюсером Київського Палацу дітей та юнацтва Віктором Книшом розмовляла вихованка ІТА «ЮН-ПРЕС» Анастасія Бєльченко.
АБ: Вікторе Миколайовичу, розкажіть, як виникла ідея створення проєкту «Офіс юного мера»?
ВК: «Мене надихнули австралійці, адже у них практично в кожному, навіть маленькому, місті є юний мер. Статус юного мера – радник офіційного мера міста з питань комунікацій щодо втілення програми дитячої громади міста. Ідея чудова! І, головне, вона працює. На основі такої ідеї ми створили власний проєкт «Офіс юного мера» в Київському палаці дітей та юнацтва».
АБ: В нашій країні є чимало міст, які претендують на право називатись «столиця новацій»: Львів, Одеса, Харків, Дніпро, рідний для Вас Миколаїв. Але Ви вирішили реалізувати зазначений проект у Києві. Чому?
ВК: «Київ має багаті традиції шкільного самоврядування, формування молодіжних рад при мерії, інших проєктів, що стимулюють молодіжне лідерство. Але ознакою сьогодення є вміння взаємодіяти навколо розробки та втілення ідей. Київський Палац, з його майже 90-річною історією, завжди спирався у власній діяльності саме на взаємодію, вміння ґенерувати та втілювати ідеї як індивідуально, так й у команді. Враховуючи те, що столиця формує тренди, на мою думку, це допоможе мультиплікувати цей проєкт і розповсюдити його досвід як в Україні, так й за кордоном.
АБ: Ви декларуєте, що мета проєкту – залучення молоді до впливу на майбутнє країни. На чому грунтується саме такий підхід, адже існує думка, що сучасна молодь інертна та байдужа до трансформацій у суспільстві?
ВК: «Зараз наші діти – це абсолютно нове покоління, з новим баченням світу. Для них взагалі не існує неможливого. Однак, їх бачення натикається на консерватизм влади та суспільних інституцій. Кандидати у владу змагаються між собою, як на «конкурсі краси», де перемагають красномовні та харизматичні… А для молодого покоління цього недостатньо. Вони потребують ідей, а не лише красивих слів. Тому, коли ми моделювали механізм втілення проєкту Офісу, вивели на перший план саме змагання ідей, а потім команд з яскравими лідерами, які мають потенцію їх втілити. Досвід роботи над ідеями в Офісі юного мера може стати натхненням та ґрунтом над формуванням стратегічних ідей для розвитку столиці та України»
АБ: Поясніть, будь ласка, якою Ви бачите роль лідера в Офісі юного мера.
ВК: «Напевно, це вміння формувати команду, яка буде згуртована навколо власної ідеї, збалансована з точки зору бачення того, як її можна втілити та як до цього залучити необхідні ресурси. Розробка ідеї – це не зовсім про те, що я просто «хочу», а про те, чого я прагну і можу. Як завдяки нашим діям ми можемо бачити зміни у відношенні людей до власного міста, один до одного, розуміння, що від добрих справ кожного, світ змінюється на краще».
АБ: Відомо, що спроба реалізувати аналогічний проєкт була в Запоріжжі. Виходить, що у нас створюється такий собі римейк?
ВК: «У Запоріжжі щороку проходить фестиваль гри «Адреса дитинства – гра!», де, дійсно, один з напрямків – ігрове моделювання ситуацій. Останні роки ми зосереджували роботу на ігрових технологіях, що сприяють розвитку комунікацій між містянами різних поколінь, залучення містян до формування стратегії міста, впливу на механізми прийняття рішень. Проєкт «Офіс юного мера» використовує ігрові технології, він сам по собі є грою. Однак, він суттєво відрізняється від того, про що йшлося у Запоріжжі.
АБ: Ви справді вірите у те, що юний мер матиме певний вплив у київській громаді?
ВК: «Ми не можемо без дітей розбудовувати майбутнє, адже вони відрізняються від дорослих лише одним – трохи меншим життєвим досвідом, але в них набагато більше нових, свіжих та захоплюючих ідей. Я вважаю, що нове покоління зможе змінити нашу країну на краще».